+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

مرزهای مبادلاتی باید تبدیل به فرصتی برای توسعه اقتصادی کرمانشاه و حلبچه شوند / استان حلبچه در ایام زلزله در کنار مردم کرمانشاه بود

استاندار كرمانشاه گفت: مرزهای مبادلاتی باید تبدیل به فرصتی برای توسعه اقتصادی کرمانشاه و حلبچه شوند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ صبح یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در نشست مشترک با آزاد توفیق رحیم  استاندار حلبچه و هیئت همراه شامل فرماندار حلبچه، بخشدار بیاره و فرماندهی مرزبانی حلبچه؛ اظهار داشت: مردم حلبچه و کرمانشاه اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیار قدیمی با یکدیگر دارند و این اشتراکات می تواند به عنوان بستری برای پیشرفت و توسعه هر دو استان به کار گرفته شود.

وي بيان داشت: از ابراز همدردی و کمک های ارزشمند استان حلبچه به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه بسیار سپاسگزار هستیم و هرچند این زلزله ها خسارت های بسیار زیادی وارد کرد ولی تبدیل به عرصه ای برای شکل گیری یک همبستگی باشکوه ملی شد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: بمباران شیمیایی حلبچه هرچند در خاک عراق بود ولی برای ایرانی‌ها جزو تلخ ترین رویدادها محسوب می شود.

مهندس بازوند ادامه داد: استان های مرزی دو کشور باید بتوانند این امکانات زیرساختی را تبدیل به یک فرصتی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی دو طرف کنند و استان کرمانشاه هفته گذشته با عنوان نهمین کلان شهر کشور شناخته شد که این موضوع امتیازات بسیار زیادی را برای توسعه شهر کرمانشاه از جمله توسعه زیرساخت ها و افزایش  جذابیت های سرمایه گذاری را در پی دارد.

وي گفت: کرمانشاه به عنوان یک استان ثروتمند در ایران شناخته می شود و از قابلیت های بسیار زیادی در حوزه های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و پزشکی برخوردار است و کرمانشاه مرکز ثقل غرب کشور است و هاب منطقه محسوب می شود بطوريكه کرمانشاه تنها دو ساعت با مراکز استان های همجوار فاصله دارد و به همین دلیل بیشترین خدمات حمل و نقل، بهداشت و درمان و گردشگری را به این استان ها ارائه می دهد و حاضر هستیم همین خدمات برتر را به استان حلبچه هم ارائه دهیم.

مقام عالي استان افزود: استان کرمانشاه ۳۷۰ کیلومتر مرز مشرک با کشور عراق دارد و در این شرایط تحریم یک فرصت محسوب می شود و مشتاق هستیم روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی میان دو طرف افزایش یابد و زمینه رفت و آمد هیئت های تجاری و گردشگران فراهم گردد.

وي گفت: این تفاهم نامه پیشنهادی می تواند بستری برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی، تجاری و گردشگری میان دو استان باشد و در صورت اجرایی شدن به توسعه هر دو استان کمک کند.



اوقات شرعی
آب و هوا