+ 0 -
ADA

مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب :

می توانیم بگوییم هم اکنون کسی در سرپل ذهاب بدون سرپناه نیست

استاندار كرمانشاه گفت: می توانیم بگوییم هم اکنون کسی در سرپل ذهاب بدون سرپناه نیست. اما توزیع چادرها تا زمان رضایتمندی مردم ادامه می یابد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب  افزود: حدود پنجاه و پنج هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است که این آمار قریب به دوبرابر خانه های تخریب شده است.

وي گفت: به همه واحد‌های مسکونی تخریب شده و ‌خسارت دیده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: از فردا نایلون ضخیم برای مقابله با بارندگی به مردم داده شود تا چادرهای خود را ایمن سازی کنند. مردم هم باید به خودشان کمک کنند. 

مهندس بازوند ادامه داد: بنیاد مسکن و شهرداری، ایمن سازی چادرها در اماکنی که تراکم چادرها زیاد است را قبل از بارندگی تمام کنند.

استاندار كرمانشاه گفت: در کمتر از چهار روز ۱۰۱۴۳ مورد خدمات پزشکی به حادثه دیدگان ارائه شده است که انصافا کار عظیمی صورت گرفته است.

مهندس بازوند تصريح كرد: 35 تیم سیار شامل پزشک، ماما و پرستار که با تجهیزات و دارو به صورت مستمر در روستاها خدمت رسانی میکنند، همچنان خدمات خود را با جدیت ادامه دهند. به بانوان باردار و نوزادان توجه و خدمات ویژه ارائه شود.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: ظرف ۴۵ روز بیمارستان شهر بازسازی شود‌. سپاه که همیشه گره گشا بوده است تا زمان بازسازی بیمارستان، با دراختیار قراردادن مکان درمانی خود به کمک دولت بیاید.

وي با بيان اينكه مدارس هرچه زودتر تخلیه، و دانش آموزان به کلاس های درس برگردند. بازگشایی مدارس، بازگشت حیات به شهر است گفت: تمام ادارات و بانکها در شهرستان سرپل ذهاب به هر شکل ممکن از روز شنبه(۲۷ آبان) سر کار خود حاضر باشند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا