+ 0 -
ADA



میران مشارکت در کرمانشاه مطلوب است / کسانی که تاکنون رای نداده‌اند پای صندوق های رأی بروند


رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تا ساعت ۱۹ روز جمعه بیش از ۳۲ درصد جمعیت واجدین شرایط استان کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخته‌اند، گفت: حضور مردم استان پای صندوق‌های رای روند افزایشی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «حسین خوش‌اقبال» عصر جمعه در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: تا این لحظه روند برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه به شکل مطلوبی پیش رفته است.

وی افزود: روند اخذ رای در دور افتاده ترین نقاط مرزی تا مرکز استان بدون هیچ‌ مشکل امنیتی در حال سپری شدن است و هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر به صندوق های اخذ رای مراجعه نکرده اند در انتخابات شرکت کنند و در آینده کشور سهیم باشند.

خوش اقبال تصریح کرد: کسی که با رای بالای مردم انتخاب شود بدون شک از پشتوانه مردمی برخوردار است و قدرت چانه زنی بیشتری در مجامع بین المللی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب دادن حق رای به مردم و نقش افرینی آنان در سرنوشت کشور محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به فرصت باقی مانده امیدواریم که آمار مشارکت در انتخابات بیشتر شود و جزو استان هایی باشیم که مردم حضوری پر رنگ پای صندوق های رای دارند.

خوش اقبال گفت: از افرادی که در جریان های سیاسی هستند، قهرمانان و شخصیت های علمی و برجسته تقاضا داریم مردم‌ را به حضور پر رنگ تر پای صندوق های رای تشویق کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

ایرنا



اوقات شرعی
آب و هوا