+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه :

میز و صندلی ها و برنامه های مدیران باید سودش نصیب مردم شود

استاندار کرمانشاه گفت؛طی همین مدت کوتاه که مهندس حاتمی بعنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی منصوب شده اند ،شاهد جهش خوبی در بخش کشاورزی استان بوده ایم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند با اعلام این مطلب در جمع مدیران سازمان و ادارات تابعه و تبریک هفته جهاد کشاورزی افزود؛در سالروز تشکیل جهاد سازندگی و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خدمت خانواده بزرگ ،ارزشمند و پر محتوای جهاد کشاورزی و مدیران آن هستیم و در این جمع جا دارد از زحمات یکایک جهادگران ،مدیران و کارکنان و بهره برداران این بخش تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه با اشاره به حرکت رو به جلو برنامه های  سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛از زمان حضور مهندس حاتمی در راس سازمان جهاد کشاورزی استان شاهد جهش خوبی در برنامه ها و توسعه بخش هستیم و این مهم نیازمند آن است که همه مدیران سازمان همراهی لازم را برای تحقق اهداف و جهش بیشتر بعمل آورند.

مهندس بازوند سپس با یاد آوری رشادتها و جانفشانی های کارکنان جهاد سازندگی در زمان جنگ تصریح کرد؛نقش مهندسی جنگ بر عهده جهادگران و سازمان جهاد سازندگی بود و این دوره مهم در تاریخ انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

استاندار کرمانشاه آنگاه به شعار رونق تولید مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)اشاره کرد و گفت؛سازمان جهاد کشاورزی پیش قراول شعار سال در خصوص تحقق مفهوم رونق تولید است و با توجه به جامعه مخاطبان این بخش باید تلاش شود تا با رونق تولید در بخش کشاورزی شاهد کاهش آمار بیکاران  باشیم.

مهندس بازوند در ادامه افزود؛چنانچه نتوانیم شعار سال را در بین توده مردم عملیاتی نمائیم تلاشها بیفایده است،و در واقع این مردم هستند که می بایست این شعار را با همراهی مسئولین محقق نمایند.

وی آنگاه به برنامه ۳ ساله مهندس حاتمی جهت پیشبرد توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت؛برنامه ۳ ساله کشاورزی کرمانشاه را می پسندم ،چون دارای معیار اندازه گیری است و می بایست مجموعه مدیران سازمان تلاش کنند تا برنامه اجرایی شود.

مهندس بازوند سپس به جایگاه کشاورزی کرمانشاه پرداخت و افزود؛کشاورزی کرمانشاه به اندازه ای قوی هست که بتواند سهم خود را در اقتصاد استان پر رنگ نماید و در واقع سه بخش کشاورزی ،صنعت و گردشگری پاشنه آشیل توسعه استان هستند.

وی مهمترین ویژگی برنامه های بخش کشاورزی را مبحث افزایش درآمد سرانه و بهره مندی بهره برداران از در آمد بیشتر بحساب آورد و گفت؛ میز و صندلی ها و برنامه های مدیران باید سودش نصیب مردم شود ،در غیر این صورت برنامه مفهوم خود را از دست می دهد.

مهندس بازوند حرکت کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن و عبور از کشاورزی سنتی را ضروری برشمرد و گفت؛کشاورزی امروز می بایست به صنعتی شدن ،پایداری و تقویت صنایع تبدیلی توجه نموده و با توسعه کشتهای گلخانه ای ،کشت گیاهان دارویی و تولیدات سبزی و صیفی به روش مدرن سود مناسب را نصیب بهره برداران نماید.

استاندار کرمانشاه در ادامه به انتظار بهره برداران بخش کشاورزی از مدیران و تصمیم سازان این بخش اشاره کرد و افزود؛کشاورزان دنبال شعار نیستند ،بلکه باید سود آوری بیشتر را تجربه نمایند تا به حرف های مدیران توجه کنند.

مهندس بازوند کشاورزی معیشتی و کشت محصولات بر اساس قیمت محصول در سال قبل را آفت کشاورزی دانست و گفت؛بخش کشاورزی نیازمند هوشمند سازی است و با کشاورزی دقیق و پایدار می توان به نیازهای این بخش پاسخ گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مجموعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی به واسطه نقش موثر آنها در کاهش آلام زلزله و سیل روی داده در کرمانشاه افزود؛هنر مدیران آن است که در بحران فرصت سازی کنند و در همه این مسیر دشوار جهاد کشاورزی انصافا بخوبی پای کار بود.

وی ادامه داد؛همانگونه که آب شرایطی را بوجود آورد که سیل ویرانگر خسارت زا شود و به اراضی کشاورزی خسارت وارد نماید ،وقت آن است همین آب به فرصت تبدیل شود و کشاورزان با کشت گیاهان پر محصول و سود آور و تسهیل شرایط توسط مسئولین امر ،همان آب سود آوری خود را نصیب کشاورزان نماید.

استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه ای و مستمر سازمان جهاد کشاورزی و موضوع حقوق و رفاهیات کارکنان سازمان نسبت به دستگاههای دیگر گفت؛می بایست زمینه ای فراهم آورد تا کارکنان با انگیزه بیشتری به امور مردم بپردازند تا بهره وری از این منظر دچار کاهش نشود ،لذا حتما این موضوع را از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری خواهم نمود.



اوقات شرعی
آب و هوا