+ 0 -
ADA

مدیرکل پدافند غیر عامل استان:

هدف از تدابیر پدافند غیرعامل در کشور صیانت از مردم است

مدیرکل پدافند غیر عامل استان گفت: هدف از تدابیر پدافند غیرعامل در کشور صیانت از مردم، حفاظت از زیر ساخت ها و منابع ملی و تداوم چرخه فعالیت های ضروری و در واقع تکمیل چرخه دفاع غیر نظامی است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛غلامرضا مرتضوي در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان ثلاث باباجانی كه با حضور فرماندار و اعضای اين شورا در محل سالن جلسات فرمانداري شهرستان ثلاث باباجاني برگزار شد، با اشاره به درپیش رو بودن هفته پدافند غیر عامل خواستار تدوین و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب برنامه های این هفته شد.

وی همچنين برگزاری همایش ها، رزمایش ها، مسابقات، آموزش و فرهنگ سازی و ... را از جمله اقدامات ادارات در هفته پدافند غیر عامل عنوان كرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در ادامه این نشست به بیان تفاوت های مدیریت بحران با پدافند غیر عامل پرداخت و لزوم مقاوم سازی و رعایت مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره وری کارگروه های ذيربط، مقاومت فعال در مواجه با تهدیدات دشمنان، تهیه مولد های اضطراری برق و دوگانه سوز نمودن تاسیسات خبازی ها و همچنین رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل را از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل برشمرد.

وی افزود: هدف از تدابیر پدافند غیرعامل در کشور صیانت از مردم، حفاظت از زیر ساخت ها و منابع ملی و تداوم چرخه فعالیت های ضروری و در واقع تکمیل چرخه دفاع غیر نظامی است لذا فعالیت های این حوزه بايد به صورت همیشگی، مستمر و مداوم بسيار ادامه داشته باشد تا به محض وقوع هر حادثه ای آمادگی و برنامه سریع مقابله با بحران شكل بگيرد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین تهدیدها را، تهدیدات سایبری دانست و از کارمندان خواست مراقب آنتی ویروس ها و برخی نرم افزاری خارجی باشند و حدالمقدور از نسخه ایرانی آنها استفاده کنند.

وی آموزش و فرهنگ سازی را از اولویت ها و اهداف اساسی پدافند غیر عامل دانست و به گسترش آن از سوی تمامی دستگاه ها تاکید كرد.

یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نيز در اين نشست، ابتدا گزارشی از اقدامات شهرستان در مورد پدافند غیر عامل ارائه كرد و سپس به بیان مشکلات و راهكارها در اين حوزه پرداخت.

 



اوقات شرعی
آب و هوا