+ 0 -
ADA



هفته دوم محدودیت‌ها مهمتر است/ پلمب 258 واحد صنفی کرمانشاه به دلیل "تخلفات کرونایی"


سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه از پلمب 258 واحد صنفی در استان به دلیل تخلفات کرونایی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه و به نقل از ايسنا؛ مسعود بهرام نژاد در گفت و گويي اختصاصي، با اشاره به گذشت بیش از یک هفته از اجرای طرح محدودیت های گسترده کرونایی، با قدردانی از مردم کرمانشاه و بویژه اصناف استان در راستای اجرای این طرح گفت: خوشبختانه ثمرات طرح کم کم خود را نشان می‌دهد و اگر این یک هفته هم همراهی موثر مردم را داشته باشیم قطعا اتفاقات خوبی در بحث کاهش سیر مبتلایان کرونا و بویژه فوتی های این بیماری رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های مختلف در این طرح گفت: بخشی از این محدودیت ها معطوف به فعالیت صنوف است و در شهرهای قرمز بجز گروه یک، فعالیت سایر مشاغل ممنوع است و در شهرهای نارنجی هم تنها مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

بهرام نژاد تصریح کرد: خوشبختانه صنوف کرمانشاه همراهی خوبی در زمینه اجرای این طرح داشتند که قدردان همه آنها هستیم و امیدواریم یک هفته باقی مانده از طرح نیز همچنان همراهی ها ادامه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به انجام 25 هزار و 320 بازدید از سطح واحدهای صنفی استان گفت: در بازرسی های صورت گرفته برای 432 مورد از صنوف متخلف پرونده تشکیل شده و از 177 مورد آنها نیز تعهد کتبی گرفته شده ات.

بهرام نژاد تصریح کرد: همچنین طی این یک هفته 258 واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه محدودیت های کرونایی همانند هفته گذشته ادامه دارد،گفت: هفته دوم محدودیت ها مهمتر است، چرا که دوره کرونا 14 روزه بوده و اگر بتوانیم این یک هفته را هم با دقت محدودیت ها را اجرایی کنیم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی افزود: در این هفته تنها یک مورد تغییر در خصوص فعالیت ادارات داشته ایم، بطوری که در هفته دوم محدودیت ها، تمام ادارات استان بنا به تشخیص مدیر آن دستگاه می توانند کاملا تعطیل بوده و یا با حداکثر یک سوم نیروهای خود فعال باشند.

وی افزود: این موضوع به استثنای دستگاه های ضروری خدمات رسان است و این دستگاه ها نیز باید با حداکثر 50 درصد نیروهای خود فعال باشند.

بهرام نژاد با اشاره به ضرورت کامل اجرای این محدودیت ها گفت: سیر صعودی کرونا در هفته های اخیر حقیقتا نگران کننده بود و این شرایط می طلبید با اعمال محدودیت ها و تعطیلی های گسترده قدری از سرعت افزایش مبتلایان کاسته شود و در همین راستا اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همه واقفیم جان و نان باید در کنار هم باشد و در همین راستا محدودیت ها به صورت هوشمند طراحی شده، طوری که هر شهر متناسب با شرایط کرونایی که دارد فعالیت داشته باشد و امیدواریم با اجرای دو هفته ای این طرح بتوانیم شاهد سیر نزولی مبتلایان کرونا در کشور و استان باشیم.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: پایان این طرح به معنای پایان گرفتن کرونا نیست و مردم و صنوف در هر شرایطی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران پیشگیری لازم را به عمل بیاورند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر پایانی برای کرونا متصور نیست و همه باید تلاش کنیم و با همراهی و همکاری یکدیگر، پاییز و زمستان امسال را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.



اوقات شرعی
آب و هوا