+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

هنر اوج تعالي و تكامل زندگي انسان است

استاندار كرمانشاه گفت: هنر اوج تعالي و تكامل زندگي انسان است و معتقد هستم كه از جمله اهداف خلقت انسان، رساندن انسان به مرزهاي هنر است زيرا خداي بزرگ خودش هنرمند و خالق زيبايي و هنر است.

رازانی در ادامه از اهمیت هنر در زندگی انسان یاد کرد و ادامه داد: هنر مقدم بر سایر بخش های زندگی است و اگر دچار مشکل فرهنگی باشیم، توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور از مسیر فرهنگ می‌گذرد، اظهار کرد: اگر امروز برخی کشورها که با مسیر توسعه را آغاز کردند از ما جلوتر هستند به دلیل توجه بیشتر آنها به موضوع فرهنگ است.

وي اظهار داشت: صاحبنظران توسعه معتقد هستند كه توسعه اقتصادي، سياسي و اجتماعي ريشه و پايه در فرهنگ دارد و فرهنگ مقدم بر ساير بخش هاي زندگي است.

استاندار کرمانشاه با بيان اينكه راه توسعه كشور از مسير فرهنگ مي گذرد ادامه داد: استان کرمانشاه نیز از نظر قدمت فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد، اما اگر مشکلاتی داریم که گاهی مانع توسعه می‌شود، بخشی از آن ناشی از مسائل فرهنگی است.

وي با اشاره به وجود كتيبه ها و آثار تاريخي در استان كرمانشاه اظهار داشت: كتيبه اي مانند كتيبه بيستون در استان كرمانشاه مايه غرور است زيرا نشانه فرهنگ و تاريخ بسيار كهن در اين سرزمين است.

دكتر رازانی با بیان اینکه کرمانشاه فرهنگ متفاوتی نسبت به استان‌های مرکزی و دیگر نقاط کشور دارد، عنوان کرد: برای مثال مردم منطقه ما هرچه تولید کنند مصرف می‌کنند و به همین جهت ثروت اندوزی نداریم.

وی گفت: این شرایط باعث شده از نظر شاخص‌های اقتصادی جزو 20 استان پایین و دهک سوم کشور باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنين با استقبال از برگزاری نشست هایی با اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد:  هیچ سردی بین ما و اهالی فرهنگ و هنر استان وجود ندارد.

 دكتر رازانی از مطالبات اهالی فرهنگ و هنر که در این نشست عنوان شد هم یاد کرد و گفت: تمام این مطالبات را از ایده اهالی هنر در امور شهری گرفته تا بازار فروش محصولات هنری، ایجاد سالن مناسب برای موسیقی و ...  در دستور کار خواهیم داشت.

شايان ذكر است  در اين نشست اصحاب هنر و فرهنگ در استان كرمانشاه به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود پيرامون مسائل و موضوعات مختلف پرداختند.



اوقات شرعی
آب و هوا