+ 0 -
ADA

گزارش استاندار کرمانشاه به رییس جمهور:

وضعیت تحت کنترل است/ بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده

استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با رییس جمهور و ارائه گزارش از آخرین وضعیت زلزله در استان کرمانشاه گفت: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند گفت: هم اکنون وضعیت تحت کنترل است و کار امدادرسانی در حال انجام است.

وی افزود: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم. هم اکنون این شهرستان به دو بخش تقسیم شده و کار امدادرسانی در شهر سرپل ذهاب به ارتش و امدادرسانی به روستاهای شهرستان به سپاه واگذار شده و هلال احمر نیز کار توزیع اقلام را برعهده دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: در برخی شهرها مثل اسلام آبادغرب و جوانرود خسارت ها کمتر بوده است. برآورد این است تلفات این زلزله به حدود 300 نفر برسد. بیش از هزار مجروح نیز از این حادثه برجای مانده است.

وی اظهار کرد: 28 بالگرد کار امدادرسانی را در استان برعهده دارند. کمبود دارویی در استان نداریم، ولی با کمبود آمبولانس مواجه‌ایم.

شايان ذكر است رییس جمهور در تماسی تلفنی با "مهندس هوشنگ بازوند " استاندار کرمانشاه در جریان تازه ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی یکشنبه شب پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستور داد تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استانهای همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده بسیج شوند.

رییس جمهور همچنین طی دستوری به معاون اول خود ماموریت داد تا ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی را در این جهت بسیج نماید.

 



اوقات شرعی
آب و هوا