+ 0 -
ADA



پیام استاندار کرمانشاه به مناسبت روز جهانی استاندارد/ تأکید بر توسعه آموزش های مردمی / استاندارد نقشی مهم در حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی برعهده دارد


استاندار کرمانشاه در پیامی ضمن تبریک روز جهانی استاندارد و تقدیر از تلاشگران و کارکنان خدوم و صدیق این عرصه به لزوم ترویج و آموزش فرهنگ استاندارد و فراهم نمودن امکان دسترسی مردم به مشخصات و اطلاعات لازم از کیفیت مطلوب کالاها به عنوان اقدامی برای حمایت از مصرف کنندگان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ در متن پیام «هوشنگ بازوند» آمده است:

نظارت و کنترل ضوابط و مقررات استاندارد به ویژه سنجش کیفیت کالاهای وارداتی می تواند ضمن حمایت از مصرف کنندگان زمینه تقویت و موفقیت تولیدکنندگان داخلی را نیز فراهم نماید که بی شک با بروز رسانی استانداردها، بهبود روش ها و بهره گیری از توانمندی داخلی از ورود کالای نامرغوب به کشور نیز جلوگیری و مسیر توسعه با تکیه بر راهبرد اقتصاد مقاومتی تسهیل می شود.

امروزه یکی از الزامات توسعه در هر کشوری، استاندارد سازی فعالیت ها است و بدون تردید عدم توجه به استانداردها دستیابی به توسعه را امکان پذیر نخواهد کرد. استاندارد، پدیده ای نو و بدیع نیست، بلکه مفهوم وسیع آن در عالم هستی متجلی است.  عالمی که برپایه نظم و عدالت از سوی خداوند متعال پایه گذاری شده است و طبیعتی که دارای استانداردهای خدشه ناپذیری است ، هرجا انسان از آن عدول کرده، دچار مشکلاتی شده است.

بر اساس شعار روز جهانی استاندارد «چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر» باید اذعان کرد که برای همگان استانداردها زبانی مشترک است و نه تنها بازارها را گسترش می­دهد بلکه حفاظت از محیط زیست، ایمنی و سلامت، دستیابی به اطلاعات و دانش را نیز به ارمغان خواهد آورد. پس توجه به مقوله استاندارد، توجه به یک مسئله ملی و فرا ملی است.

تولیدات و خدمات دارای استاندارد فرصت رقابت در سطح ملی و بین المللی را ایجاد خواهد کرد و در شرایطی که با تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین و رسمی شدن مرزها این شرایط برای استان ایجاد شده که با حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور سهم استان در مبادلات تجاری افزایش و زمینه رشد اقتصادی نیز فراهم شود؛ باید شبانه روزی تلاش کنیم تا ضمن حرکت در مسیر تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» با افزایش کمی محصولات و خدمات، به مقوله کیفیت نیز دو چندان توجه کرده و بر مبنای استانداردهای تدوین شده ملی و جهانی فعالیت کنیم تا کالایی رقابت پذیر را وارد بازار کنیم.

رعایت استانداردها شرط حضور در بازارهای ملی و بین المللی است  و این موضوع میتواند به افزایش شاخص GDP، تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید و پایدار برای مردم استان بیانجامد و در نهایت ارتقاء سطح رفاه را به ارمغان آورد.

اینجانب روز 22 مهر ( 14 اکتبر)، روز جهانی استاندارد را به تمامی تلاشگران عرصه تولید و خدمات همچنین به کارکنان خدوم اداره کل استاندارد استان تبریک می گویم و امیدوارم با مساعی همه این عزیزان، شاهد ارایه بیشتر محصولات و خدمات منطبق با استاندارد، خصوصاً عملی شدن مطلوب اهداف برنامه توسعه ای کشور و در نهایت شاهد ارتقا سهم اقتصاد استان در کشور باشیم.

 

 

 

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا