+ 0 -
ADA

دکتر حاتمی خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری و تورم و بهبود فضای کسب و کار استان در سال 98


دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه صبح یکشنبه ۶ بهمن ماه در نشست شورای اداری استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: کنترل تورم، کاهش نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار، توجه به اقشار ضعیف و بهبود وضعیت زیست محیطی و منابع طبیعی استان از جمله اولویت های اصلی استان هستند. خوشبختانه با کار و تلاش مداوم و انتخاب راهکارها و راهبردهای مناسب در این 5 حوزه موفقیت های خوبی کسب کرده ایم.

وی افزود: کرمانشاه تا شهریورماه ۹۷ گرانترین استان کشور بود و بالاترین سطح تورم را داشت اما از آن زمان تاکنون در زمینه نرخ تورم استان شاهد یک بهبود ۲۴ پله ای بوده ایم و اکنون در جایگاه ۲۵ هستیم.

دکتر حاتمی کاهش نرخ تورم استان را یک اتفاق بسیار دلگرم کننده ارزیابی کرد که تاثیر خوبی بر اقتصاد خانوار دارد و در ادامه عنوان کرد: در ادامه برنامه های این حوزه به دنبال قرار گرفتن در لیست ۵ استان ارزان کشور هستیم که این اتفاق یک عامل موثر و کلیدی بر افزایش رفاه مردم و بهبود وضعیت سرمایه گذاری خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه از اثربخش بودن سیاست های تنظیم بازار استان در راستای حمایت از اقشار ضعیف خبر داد و گفت: در قالب یک برنامه هدفمند تمرکز توزیع کالاهای یارانه ای را به سمت محله های حاشیه شهر بردیم و از این طریق تلاش کردیم به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه کمک کنیم که خوشبختانه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته این برنامه موفقیت آمیز بود.

وی کاهش نرخ بیکاری استان را یکی دیگر از موفقیت های استان در حوزه اقتصادی معرفی کرد و گفت: بیکاری یک معضل ریشه ای و قدیمی در استان کرمانشاه است و اثرگذاری برنامه های این حوزه نیازمند صبوری و همدلی میان دستگاه های مختلف است که خوشبختانه این همگرایی و همدلی وجود دارد.

این مدیر ارشد استان با اشاره به کاهش 2.9 درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته اظهار داشت: برای امسال نیز یک کاهش نرخ 3 درصدی را هدف گذاری کرده ایم. با تلاش های صورت گرفته در سه فصل گذشته به طور متوسط 3.1 درصد کاهش نرخ بیکاری را شاهد بوده ایم و تا پایان سال دستیابی به این موضوع قابل تحقق است.

دکتر حاتمی همچنین عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در حدفاصل پاییز ۹۶ تا پاییز 98 یک سیر سعودی را نشان می دهد که نشان گر تمایل جمعیت جویای کار به مشارکت در فعالیت های اقتصادی استان است.

وی همچنین یادآور شد: در یک سال اخیر به شکل همزمان شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان بوده ایم که مجموع این دو شاخص، نشان دهنده یک رشد گسترده در استان است.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه به بهبود فضای کسب و کار استان طبق آمارهای رسمی اشاره کرد و گفت: هر فعال اقتصادی برای سرمایه گذاری نیازمند یک بستر و فضای مناسب اقتصادی است که خوشبختانه موفقیت های چشمگیری در این زمینه داشته ایم. به گونه ای که الان برای صدور مجوز هرگونه سرمایه گذاری تنها دو هفته زمان لازم است.

 روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه



اوقات شرعی
آب و هوا