+ 0 -
ADA



گازرسانی به ۱۷۵ روستا خدمت ماندگار دولت به روستاهای سنقر و کلیایی است


فرماندار سنقر و کلیایی گازرسانی به ۱۷۵ روستای این شهرستان را در طول هشت سال اخیر از دستاوردهای بزرگ دولت اعلام کرد و گفت: از ۲۱۱ روستای سنقر و کلیایی عملیات گازرسانی به ۱۹۰ روستا تاکنون به اتمام رسیده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه و به نقل از ايرنا؛ «غلامرضا مرتضوی»  با بیان اینکه ۲۱ روستای شهرستان سنقر و کلیایی اکنون به شبکه گاز طبیعی متصل نیست، افزود: گازرسانی به این روستاها پیمان‌سپاری شده و تا پایان سال ۲۱ روستای باقیمانده نیز با اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به واگذاری ۱۲ هزار اشتراک از سال ۹۲ تاکنون، گفت: با اجرای پروژه‌های گازرسانی در این شهرستان اکنون ۳۱ هزار مشترک روستایی و شهری از این نعمت برخوردار هستند که با تکمیل روستاهای باقیمانده این رقم نیز به ۱۰۰درصد می‌رسد.

فرماندار سنقر و کلیایی در ادامه گفت: با افزایش ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای سنقر و کلیایی و فعالیت و تلاش دولت در این زمینه، تحولی بزرگ در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق کم برخوردار حاصل شد. 

مرتضوی افزود: گازرسانی در شهرستان سنقر و کلیایی با توجه به موقعیت جغرافیایی و با وجود کوهستانی و سردسیر بودن منطقه همواره سختی هایی را به همراه داشته که با تلاش بی وقفه خدمتگزاران و خادمین این حوزه اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: جهش بزرگ دولت در گازرسانی به روستاها با ضریب نفوذ ۹۳ درصدی به قدری چشم‌گیر است که این رقم در مقایسه با سال‌های قبل از ۹۲ تنها به مقدار ۱۰ درصد بود.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.



اوقات شرعی
آب و هوا