+ 0 -
ADA

معاون سیاسی و امنیتی استاندار:

گیلانغربی ها نماد شجاعت و اصالت هستند / دولت و گروه های مردم نهاد با هم رقیب نیستند بلکه رفیق هستند

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: گیلانغربی ها نماد شجاعت و اصالت هستند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار در نشست با فعالان سیاسی و گروه های مردم نهاد و زیست محیطی گیلانغرب که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات و مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت:گیلانغربی ها مردمانی اصیل، ریشه دار و شجاع هستند.

وي افزود: گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است و مردمان این دیار شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و از خاک وطن دفاع کردند. آن نسل شجاع امروز تبدیل به یک الگوی افتخارآمیز برای نسل جدید گیلانغرب شده است.

وي گفت: با گیلانغرب بیگانه نیستم و در دو مقطع عملیات مسلم ابن عقیل در دوران دفاع مقدس و زمان استقرار آواره های کرد عراقی در این منطقه در زمان جنگ خلیج فارس، افتخار داشتم.

معاون سياسي و امنيتي استانداري بيان داشت: رسمی شدن مرز سومار یکی از مهم ترین مطالبات مردم گیلانغرب است که مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال این مهم است و دولت نیز نظر مساعدی نسبت به این موضوع دارد.

وي گفت: آمریکا با بهانه هایی مانند وجود سلاح شیمیایی، مبارزه با تروریسم، کشورهایی مانند افغانستان، عراق و لیبی را تحریم و سپس اشغال کرد و چنین نیت شومی را در مورد ایران نیز دارد.

وي خاطرنشان ساخت: با همدلی و اتحاد می توان بر هر دشمنی غلبه کرد. در انتخابات سال ۹۲ در یک شرایط نامناسب بین المللی و تحریم برگزار شد ولی مردم با یک مشارکت فوق العاده و باشکوه این تهدید به تبدیل به فرصت کردند.

محمد ابراهيم الهي تبار ادامه داد: برجام یکی از برگ های زرین دولت تدبیر و امید است و آیندگان در این مورد قضاوت خواهند کرد.

وي گفت: بخش مهمی از بودجه های فرهنگی در اختیار دولت و وزارت ارشاد نیست. یکی از کارهای خوب دولت شفاف کردن بودجه های فرهنگی مجموعه های خارج از دولت بود.

وي افزود: ملت ما فریب شعارهای ترامپ را نمی خورد و خاطرات تلخ کودتای ۲۸ مراد و حمایت از رژیم متجاوز بعثی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم ها و دشمنی های این سال ها را از خاطر نبرده است.

وي گفت: ایل بزرگ کلهر دارای چهره ها و بزرگان بسیاری در حوزه فرهنگ، ادب و اقتصاد هستند و از یک همبستگی مثال زدنی برخوردار هستند که مجموع این ویژگی ها یک فرصت برای توسعه منطقه و استان محسوب می شوند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري بيان داشت: دشمن استقلال و امنیت ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده و برای مبارزه با این تهدید نیازمند انسجام و وحدت ملی هستیم.

وي با بيان اينكه  ایران متعلق به همه ماست و باید این سرزمین را با همه زیبایی ها و تنوع فرهنگی و آیینی آن حفظ کنیم، افزود: در دوران حکومت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی حتی یک وجب از خاک این کشور به دشمن داده نشد و این یک دستاورد بزرگ برای این نظام اسلامی است.

الهي تبار اظهار داشت: براساس نظرسنجی های اخیر بیش از ۹۰ درصد مردم اعتقاد دارند ما با اصلاح از دورن بر مشکلات فایق می آییم و این نشان از اعتقاد عمیق مردم به نظام است.

وي گفت: در پیش از دولت تدبیر و امید سعی می شد روی آسیب های اجتماعی سرپوش گذاشته می شد ولی در این دولت واقعیت ها عنوان شد تا خانواده‌ها با خطرات این حوزه آگاه شوند.

وي افزود: در دوران دولت تدبیر و امید موضوع آسیب های اجتماعی با نگاهی ویژه دنبال شد و با تلاش هایی که صورت گرفت شاهد کاهش چشمگیر معضلات اجتماعی در حوزه های مختلف هستیم.

الهي تبار با بيان اينكه  توزیع پول در میان گروه های مردم نهاد اشتباه است بلکه باید حمایت های مالی براساس فعالیت های سازنده و اثرگذار صورت گیرد، ادامه داد: گروه های مردم نهاد کارها را با دقت، سرعت و کیفیت مناسبی انجام می دهند و در توسعه کشور بسیار اثرگذار هستند.

وي با بيان اينكه مشارکت اجتماعی راه برون رفت کشور از مشکلات کنونی است و دنیا از این راه به توسعه رسیده است، خاطرنشان ساخت: احزاب محل پرورش ایده های نو و نیروهای توانمند است و این احزاب سیاسی هستند که می توانند سرنوشت کشور را رقم بزنند.

وي تصريح كرد: مدیریت ارشد استان تمام توان خود را به کار گرفته است تا بتواند به رفاه و اقتصاد مردم کمک کند.

الهي تبار اظهار داشت: گروه های مردم نهاد نه تنها رقیب دولت نیستند و بلکه به عنوان یک بازوی پرتوان آمده اند تا باری از دوش دولت بردارند.

وي گفت: گروه های مردم نهاد یک نقش بسیار مهم در زلزله داشتند و در حوزه سلامت و بازسازی روانی زلزله زدگان کمک های بسیاری در این زمینه ارایه دادند.

در ابتدای این نشست فعالان سیاسی و نمایندگان گروه های مردم نهاد به طرح دغدغه ها، مشکلات و مطالبات در حوزه های مختلف پرداختند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا