+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

یک عملیات فوق‌العاده برای مهار آتش‌سوزی در بوزین و مره‌خیل انجام شد


استاندار كرمانشاه گفت: یک عملیات فوق‌العاده برای مهار آتش‌سوزی در بوزین و مره‌خیل انجام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در نشست تحلیل و بررسی آتش سوزی بوزین و مره و معدن گیلانغرب و همچنین راهکارهای کاهش آسیب‌های اینگونه حوادث اظهار داشت:  بوزین و مره خیل در یک منطقه بسیار صعب العبور واقع شده است و یک عملیات فوق العاده برای خاموش کردن این آتش سوزی‌ها صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اگر آتش سوزی در حوالی جاده کنترل نمی‌شد دامنه آن تا پاوه گسترش می‌یافت و یک فاجعه رخ می‌داد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: همگامی که این آتش سوزی ها را با دیگر استان‌های زاگرس مقایسه کنیم درمی‌یابیم در عملیات مهار این آتش سوزی چه کار بزرگی صورت گرفته است.

وی افزود: فرماندار پاوه در طول بحران آتش سوزی توانست یک انسجام مدیریتی در محل حادثه ایجاد کند و به شکل میدانی عملیات مهار آتش را مدیریت کرد.

مهندس بازوند ادامه داد: مجموعه های مدیریت بحران استانداری، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی و نیروهای مردمی و نیروهای نظامی و انتظامی، رسانه‌ها و ... همه در این بحران به شکل میدانی پای کار بودند و به خوبی این آتش سوزی را مدیریت و مهار کردند.

وی با تجلیل از تلاش فداکارانه نیروهای مردمی و  نظامی و انتظامی برای مهار این آتش سوزی اظهار داشت: این چهار تن عاشق محیط زیست و طبیعت بودند و جان خویش را در راه حفظ طبیعت فدا کردند و تاریخ اورامانات از این عزیزان تن به نیکی یاد خواهد کرد. در همین راستا یک لوح یادبود برای این چهار نفر در نزدیک پاسگاه بوزین و مره خیل نصب می شود تا فداکاری این عزیزان در تاریخ ثبت شود.

استاندار کرمانشاه در مورد دلیل عدم اعزام هلی کوپتر به منطقه گفت: درخواست پرواز بالگرد صورت گرفت ولی به دلیل شرایط جغرافیایی بسیار سخت منطقه و نقطه مرزی بودن منطقه، امکان پرواز عملا وجود نداشت.

وی تاکید کرد: اگر امکان پرواز وجود داشت حتما مانند حادثه معدن گیلانغرب اعزام بالگرد صورت گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: از بیمه‌های بی نام اداره منابع طبیعی برای این جانباختگان حادثه آتش سوزی استفاده خواهد شد و همچنین پرداخت مستمری به آن ها پیگیری خواهد شد.

وي عملیات امدادرسانی به کارگران حادثه دیده معدن را بسیار سریع و موفق خواند و گفت: مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل هلال احمر، مدیرکل سازمان صنعت و فرماندار گیلانغرب در این حادثه بسیار خوب عمل کردند.



اوقات شرعی
آب و هوا