+ 0 -
ADA

استاندار خبر داد:

نوسازی و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه پس از ۲۵ سال/ طرح توسعه این فرودگاه امکان پرواز هواپیماهای پهن پیکر را فراهم می کند


استاندار کرمانشاه گفت: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه بعد از ۲۵ سال به شکل کاملاً استاندارد بهسازی و نوسازی می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در حاشیه بازدید از طرح توسعه و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: فرودگاه کرمانشاه برای سرویس دهی به استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و حتی همدان طراحی شده و بزرگترین فرودگاه غرب کشور است.

وی افزود: در سال ۷۵ باند اصلی فرودگاه ترمیم شده است و اکنون پس از ۲۵ سال این باند به شکل استاندارد نوسازی و بهسازی می‌شود. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در گام اول قطعه ای به طول ۶۰۰ متر بازسازی می شود و به تدریج عملیات تعمیر قسمت های بعد این باند انجام می شود. 

وی گفت: از پیمانکار پروژه خواسته‌ایم این کار را به گونه ای انجام دهد که پروازهای فرودگاه تعطیل نشود.

مهندس بازوند گفت: پس از بازسازی، فرودگاه کرمانشاه از یک باند کاملا استاندارد و بین المللی برخوردار خواهد بود که فرود همه هواپیماهای پهن پیکر در آن میسر است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: موضوع عقب نشینی هوانیروز برای اجرای طرح توسعه نیز در قالب تفاهم نامه ای انجام می شود تا در روند عملیات اجرایی طرح توسعه ای خللی ایجاد نشود.

«مجتبی بیاتی»؛ مدیرکل فرودگاه‌ کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند، گفت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به سمت مقاصد تهران ، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش ، قشم ، بندرعباس و شیراز و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۰۰ پرواز هفتگی دارد.

این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد



اوقات شرعی
آب و هوا