+ 0 -
ADA

مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان:

مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته، تجارب خوبی برای مقابله با زلزله کسب کرده‌اند

استاندار كرمانشاه گفت: خاطر هموطنان عزیز آسوده باشد که با لطف خداوند و هوشیاری مردم، زلزله ۶.۴ریشتری شب گذشته، خسارت جانی نداشت. مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته، تجارب خوبی برای سازگاری و مقابله با زلزله کسب کرده‌اند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود:  واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

وي گفت: در زمینه آب، برق و مخابرات با مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده روبرو نیستیم و در برخی روستاها که بصورت موردی مشکلاتی در تأمین آب شرب روستایی وجود دارد، با اعزام بیست دستگاه تانکر آب، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به مقدار لازم اندیشیده و تدارک دیده شده است و از این بابت مشکلی نداریم.

مهندس بازوند اظهار داشت: دولت و مدیریت بحران، تعطیلی ندارند. مدیران باید در روزهای تعطیل نیز، آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

استاندار كرمانشاه گفت: بر اساس گزارش شرکت گاز، قطعی گاز در مناطق زلزله‌زده برای مدت کوتاهی و کمتر از یک ساعت بود که این اقدام نیز بخاطر رعایت مسائل ایمنی مردم انجام‌ شد.

مهندس بازوند افزود: طبق گزارش جهاد کشاورزی، اکثریت جایگاههای دامی در مناطق زلزله‌زده در زلزله شب گذشته از آسیب در امان بودند و تلفات دامی در کل مناطق زلزله‌زده تنها به کمتر از ۳۰ راس دام سبک محدود شد.

وي بيان داشت: از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، مرزبانی و‌ ... تقدیر و‌تشکر می کنم که همچون زلزله سال گذشته بلافاصله به میدان آمدند و در کنار مردم بوده و در آرامش روحی روانی مردم موثر بودند.



اوقات شرعی
آب و هوا