+ 0 -
ADA

وزير كشور:

آب و برق مناطق زلزله زده باید سريعاً وصل شود

وزیر کشور بر رفع مشکل آب و برق مناطق زلزله زده تاکید کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه 1900 روستا و هفت شهرستان در زلزله اخیر استان کرمانشاه آسیب دیدند گفت: دامنه زلزله از  نظر جفرافیایی بسیار وسیع بوده است.

وی افزود: این حادثه شب هنگام رخ داد و امدادرسانی زمینی از همان ساعات ابتدایی حادثه انجام شد و در اسرع وقت  نیز بالگردها جهت امدارسانی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

دكتر رحمانی فضلی تاکید کرد: براساس تاکید مقام معظم رهبری حفظ جان مردم درامدادرسانی در اولویت قرار دارد .

وی بااشاره به تشکیل ستاد بحران از همان لحظات اولیه گفت: حادثه ابعاد وسیعی دارد وکارهای بزرگی انجام شده، اما هنوز در برخی روستاها هیچ خدماتی نیامده است.

دكتر رحمانی فضلی با بیان اینکه در زمینه تامین چادر جهت اسکان زلزله زدگان وضعیت خوب نیست، گفت: درهمین راستا تاکید کردم تا سريعاً 20 هزار تخته چادر مهیا شود. دستگاه ها نیز هرچه چادر دارند باید برای کمک بیاورند.

وزیر کشور افزود: در زمینه توزیع چادر نیز باید حساسیت داشت و اولویت با کسانی است که خانه آنها تخریب شده است.

دكتر رحمانی فضلی تامین آب مناطق زلزله زده را از اولویت های دیگر عنوان کرد وافزود: رفع مشکل آب ظرف 48 ساعت قابل قبول نیست ومشکل آب باید سريعا حل شود.

وی افزود: هرچقدر آب معدنی هم نیاز است باید مسئولین استان اعلام کرده و از استان های دیگر تامین شود.

وزیر کشور بر رفع مشکل برق هم به عنوان یکی دیگر از اولویت ها تاکید کرد وافزود: برق تمام مناطق زلزله زده نیز باید تا فردا ظهر وصل شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 200 روستا در خاموشی هستند گفت: باید سريعا هم آب و هم برق مناطق زلزله وصل شود.

دكتر رحمانی فضلی با اشاره به مشکلات مردم در تامین غذا گفت: مردم آنقدر کم توقع اند که غذای گرم از ما نمی خواهند وما باید حداقل بتوانیم نان گرم برای آنها فراهم کنیم.

وي  بر آرام سازی و امید بخشیدن به مردم هم تاکید کرد وافزود: مردم ناراحتند و باید آنها را درک کنیم و باتمام توان برای رفع مشکل آنها اقدام کنیم.

وی از مسئولین استان و بنیاد مسکن خواست هرچه سریعتر برآورد خسارت کرده تا برای تامین آن پیگیری های لازم انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید برای اسکان حادثه دیدگان فکر اساسی شود گفت: باید در اولویت  اول خانه هایی که تعمیرات می خواهند تعمیر شوند واز این طرف برای افرادی که خانه شان تخریب 100 در صد شده اجاره محلی در نظر گرفت که سه ماه زمستان را در آن سپری کنند، زیرا چادر تنها برای اسکان چندروزه قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه نباید فضاسازی در این زمینه به سمت ایجاد ناامیدی برود گفت: هم باید تلاش کنند تا در فضای پر امید کارها انجام شود.

دكتر رحمانی فضلی به تخریب ساختمان های دولتی و مسکن مهر دراین حادثه هم اشاره کرد وافزود: در این زمینه باید علیه پیمانکاران وناظران تشکیل پرونده شود که چرا به طور مثال بیمارستانی که تازه افتتاح شده باید با یک زلزله تخریب شود.

وزیر کشور به سفر رییس جمهور به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هم اشاره کرد وافزود: در این سفر مصوباتی خواهیم داشت و از همه دستگاه ها می خواهیم برآورد خسارت کرده و پیشنهادهای خود را ارائه داد.



اوقات شرعی
آب و هوا