+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

اقدامات پیشگیرانه موجب کنترل بحران سیل شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم را موجب کنترل بحران سیل دانست و تاکید کرد: اگر برخی اقدامات پیشگیرانه انجام نمی شد خسارت های بزرگی به استان وارد می شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای هماهنگی شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در پیشگیری و کنترل سیل فروردین ماه برخلاف آنچه که عده ای آنرا بزرگ نمایی خواندند بسیاری از روستاها و اماکن شهری را نجات داد.

وي تصريح كرد: برداشته شدن پل فلزی در کرمانشاه یا انتقال کانکس ها از حاشیه رودخانه الوند جمعیتی را از مخاطره نجات داد.با حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم، بحران سیل که می توانست خسارت های بزرگی به بار آورد کنترل شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه ادامه داد: از اقدامات و حضور فعالانه و شبانه روزی آب منطقه ای استان در کنترل بحران سیل تقدیر داریم زيرا با اطلاعات بجا و درست بود که مدیریت استان توانست تصمیمات صحیحی در سیل اتخاذ کند و همچنین هلال احمر استان و مجموعه دستگاه ها که کار تیمی بسیار خوبی را داشتند.

الهي تبار بيان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی هشداری را در مورد قارچ های سمی در تقویم سالانه بهورزان و بهداشت بگنجاند و سال ۹۷،بیشتر اقدامات در بخش  درمان مسمومیت های ناشی از قارچ های سمی بود و این ایراد را داشت که قبلا به مردم اطلاع رسانی نشد و دستگاه های بهداشتی متولی سلامت مردم هستند و این هنر ماست که مردم را آگاه کنیم. در اطلاع رسانی برای أین موارد می توان از ظرفیت مدارس،مساجد و دهیاری ها بهره گرفت.

وي گفت: هلال احمر استان موضوع مکان یابی اضطراری را مورد توجه قرار دهد. در سیل فروردین ماه عملیات اسکان بخوبی صورت گرفت اما لازم است که برای موارد گسترده تر پیش بینی ها صورت بگیرد. همچنین تهیه نقشه خطرپذیری استان یا نقاط ریسک و برپایی مانورهای مختلف نیز ضرورت دارد.

وي افزود: در حوزه حفظ منابع آبی، لایروبی رودخانه ها و آبخوان داری می توان از ظرفیت های مردمی بهره برد.



اوقات شرعی
آب و هوا