+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

بزرگترین نعمت مرزبانی، اعطای حس امنیت به مردم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با مقدس دانستن مرزبان سرباز، بزرگترین نعمت برای مرزبانان را اعطای حس امنیت به مردم عنوان کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در مراسم صبحگاه مرکز آموزشی مرزبانی ناجا در کرمانشاه در سخنرانی با اشاره به اساسی بودن نقش مردم در دکترین امنیتی جمهوری اسلامی تاکید کرد: آنچه که تاکنون مانع تکرار اتفاقات افغانستان،عراق و لیبی در ایران شده مردمی بودن نظام بوده است.

وي اظهار داشت: سربازان و نیروی انتظامی امنیت آفرین و زینت کشور هستند.در زمستان ،تابستان، نوروز و اربعین این ناجاست که باید حفظ امنیت کند و همزمان باید در میدان مبارزه با مافیاهای قدرت،مواد مخدر و آسیب اجتماعی  حضور پیدا کند.

وي گفت: یگانی که همچنان در مسیر دفاع از تمامیت ارضی و ارزشها همچنان عزیزان خود را تقدیم انقلاب می کند ناجاست.  مرزبانی یکی از باقداست ترین  ماموریت ها را دارد که در فرهنگ ملی و دینی ما همیشه از آن به عنوان ارزش یاد شده است. تعبیرات امام سجاد(ع) را شنیده ایم که اساس توسعه و رونق جامعه را در مرزبانی میبیند.

وي افزود: مرزبان، آرامش رابرای کودک در بغل مادر،دانش آموز در مدرسه و کارمند و کارگر و تولید کننده ما می آفریند. در جامعه ای زندگی میکنیم که دارای امنیت پایدار است. یعنی استوار بر مشارکت مردمی و  این امنیت سست نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصريح كرد: امروز نظام سلطه به دنبال این است که منابع ملت ها را در اختیار خود قرار  دهد.آمریکا که امروز دایه مهربان تر از مادر شده تجربه تاریخی ملت ایران نشان میدهد که سقوط دولت مصدق و کودتای ۲۸مرداد با هدایت آنها شکل گرفت. قیام ۱۵خرداد و به خاک و خون کشیده شدن مردم به پشتیبانی آمریکا بود.

 محمدابراهیم الهی تبار ادامه داد: در جنگ تحمیلی در حالی که ما کاری به دنیا نداشتیم شهرهای مارا اشغال کردند. خوی استکبار گری به دنبال منافع ما نیست امروز هم که این همه تلاش میشود که ما را آنطور که دلشان میخواهد پای میز مذاکره بکشانند. اما رییس جمهور ما مقتدرانه در سازمان ملل ایستاد و گفت که تحریم ها را لغو کنید تا مذاکره کنیم. این قدرت نشات گرفته از حضور مرزبانان و قوای مسلح و پشتیبانی مردم است.

وي گفت: اگر امنیت پایدار نباشد که ظرف ۲۴ساعت کویت اشغال میشود . عراق در کمتر از یک هفته به اشغال در میاید. ناتو ظرف یک هفته در افغانستان و لیبی را سقوط میدهد. چرا نمیتواند این سیاست را در جمهوری اسلامی پیاده کند چون قاعده حکومت و حمایت کننده آن خود مردم هستند.

وي افزود: در جنگ تحمیلی، گیلان غرب و سرپل قهرمان ایستادگی کردند و خرمشهر بسختی در دست دشمن قرار گرفت؛ اینها افسانه نیست . کارزارهای سختی را پشت سر گذاشتیم. بچه هایی که به سن سربازی نرسیده بودند اما  برای رفتن به خط مقدم گریه می کردند. مادران بچه های خود و زنان همسران خود را راهی جبهه ها می کردند.این چنین امنیت کشور ما برقرار شد و امروز شما جوانان جاپای عزیزانی گذاشتید که در این مرکز آموزش دیدند و جلوی دشمن ایستادند و در این راه خیلی از کسانی به شهادت رسیدند.

الهي تبار بيان داشت: قدر خودتان را بدانید چرا که در جایگاه ویژه ای قرار گرفته اید .مردم از دیدن شما احساس امنیت می کنند این بزرگترین نعمت است. امنیت ممکن است به چشم نیاید اما اگر یک لحظه نباشد چه نگرانی هایی پدید میاید.

وي گفت: دوران سربازی در زندگی شما، دورانی ماندگار خواهد بود. در زندگی اجتماعی یک شخصیت مستقلی را پیدا خواهید کرد که چگونه زیستن را می آموزید و سومین خصوصیت آن این است که در جایگاه باقداست سربازی برای جمهوری اسلامی و مرزبانی مقدس از کشور قرار داريد.



اوقات شرعی
آب و هوا