+ 0 -
ADA



تأكيد استاندار كرمانشاه بر مشاركت فعالانه مردم در مديريت بحران/ تقدير از تلاش هاي شبانه روزي تيم هاي امدادي و خدمت رسان/ نقش آفريني رسانه ها براي اطلاع رساني به هنگام و شفاف در بحرانها بسيار موثر است


استاندار كرمانشاه انسجام، هماهنگي و اقدام به موقع با رويكرد پيشگيرانه را سبب كاهش خطرات احتمالي در هنگام وقوع بحرانها دانست و گفت: كليه دستگاه هاي اجرايي در زمان اعلام هشدار بر اساس دستورالعمل ابلاغي بايد در چارچوب وظايف مشخص شده اقدام كنند و اين هماهنگ سازي آگاهانه بايد در قالب فرآيند نظام يافته مديريت بحران صورت گيرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن تبریک ولادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر گفت: از تلاش های شبانه روزی همه دستگاه ها، سازمان های امدادی و خدمات رسان و عضو ستاد بحران در پی بارش سنگین برف و کمک رسانی به مردم تشکر می کنم.

وی افزود: با هماهنگی، وحدت و انسجام دستگاه های متولی در کنار همراهی نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستانها کمک رسانی به مردم در کمترین زمان انجام و با اهتمام جدی و پیگیری میدانی برای بازگشایی راههای اصلی و روستایی اقدام شد.

 مقام ارشد استان پیگیری و نظارت میدانی ۴٨ ساعته معاونین استانداری بر روند خدمات رسانی در شهرستانها را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع در خصوص احتمال بارش سنگین برف و بوران رویکرد مدیریت پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس باید در روزهای آتی نیز این طرح های پیش بینی شده با بهره گیری از تمامی امکانات شناسایی شده عملیاتی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

رییس ستاد بحران استان کرمانشاه ضمن تأکید بر تدوین طرح های کاهش خطر و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت و آمادگی پاسخ به بحران تصریح کرد: وظایف و تکالیف دستگاهی باید در مجموعه دستگاه های اجرایی تبیین و تشریح شود و فرمانداران نیز ستادهای بحران را فعالانه در این هفته مدیریت کنند و پیش بینی های لازم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی داشته باشند.

امیری مقدم با توجه به گزارش وضعیت ماشین آلات و دستگاه های راهداری گفت: در قالب کمیته ای با حضور معاون عمرانی استانداری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارزیابی لازم از امکانات راهداری و شهرداری ها انجام شود و در صورت نیاز برای استان اعتبارات ملی درخواست و پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی را در ستاد بحران یادآور شد و گفت: برای بهبود فرآیندهای کاری باید نقاط ضعف فعالیت ها شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود تا خللی در ارائه خدمت به مردم ایجاد نشود و به اشتراک گذاری تجربه ها نیز در سطح شهرستانها برای کمک به بهبود امور مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن تأكيد بر حضور میدانی و عملیاتی کلیه مدیران در بحران ها و تقدير از فرمانداران گفت: شهرداری ها و دهیاری هاِ سطح استان زمینه همکاری مردم را برای کمک رسانی و امداد رسانی در بارش های احتمالی پیش رو فراهم کنند زیرا با مشارکت مردم می توانیم امیدوار باشیم مشکلات به سرعت رفع خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم شناسایی همه ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی در تمامی شهرستانها تأکید کرد و گفت: در زمان بروز بحران باید فرمانداران از همه ظرفیت شهرستان برای خدمت رسانی استفاده کنند و تمامی نهادهای غیردولتی نیز موظف به همکاری با ستاد بحران هستند.

امیری مقدم خاطر نشان ساخت: شهرهای معین با هماهنگی فرمانداران باید آمادگی اعزام ماشین آلات را داشته باشند که در بین بنیاد مسکن و نیروهای نظامی می توانند کمک های موثری داشته باشند.

مقام ارشد استان خطاب به فرمانداران كه به صورت ارتباط تصويري در جلسه حضور داشتند؛ گفت: براي همه نانوايي ها در سطح شهرستانها بايد پيش بيني سوخت جايگزين انجام شود و در هنگام بارش برف يا بحران و قطع احتمالي برق نبايد خللي در ارائه خدمت به مردم صورت گيرد.

وي در ادامه ضمن تشكر از خدمات و تلاش هاي ويژه پليس راه، راهداري، هلال احمر، شهرداري ها و دهياري ها گفت: اين هماهنگي و انسجام در هنگام وقوع بحرانها بايد به گونه اي باشد كه از قبل وظايف مشخص شده بود و كارها در سريعترين حالت ممكن انجام شود.

استاندار كرمانشاه اطلاع رساني پويا و كارآمد را در شرايط بحران را امري لازم و ضروري دانست و گفت: نقش آفريني رسانه هاي استان در اطلاع رساني و آگاهي بخشي براي انتشار بهنگام و به موقع اخبار بسيار موثر بود و مردم نيز در جريان تردد در محورهاي مواصلاتي، محدوديت ها و شيوه كمك رساني قرار گرفت.

وي تصريح كرد: رسانه ها در انجام رسالت خطير خود همگام و همسو با مديريت بحران با استفاده كارآمد از ظرفيت فضاي مجازي شرايطي را فراهم كردند كه مشكلات در كمترين زمان ممكن حل شود و بي شك علاوه بر اين موضوع از رسانه ها انتظار  داريم با توليد محتواي مناسب براي آموزش و ايجاد آمادگي قبل از وقوع بحران در اقشار مختلف و اطلاع رساني براي جلب مشاركت مردم را فراهم كنند.

استاندار كرمانشاه دستورلغو كليه مرخصي ها را در شرايط بحران صادر كرد و گفت: در چنين مواقعي بايد همه در كنار و همراه مردم باشند و بر اين اساس مديران و فرمانداران موظف هستند بر سيستم كاري خود نظارت داشته و پاسخگوي عملكرد كاركنان سازمان متبوع باشند.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا