+ 0 -
ADA



تحقق وعده رييس جمهور در ازگله


با حضور استاندار كرمانشاه مراسم كلنگ زني عمليات اجرايي گازرساني به شهرازگله و ٦٤ روستاي شهرستانهاي سرپل ذهاب و ثلاث باباجاني برگزار شد.

 

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در آيين آغاز عمليات اجرايي گازرساني به شهر ازگله از تحقق وعده رييس جمهور خبر داد و اظهار داشت: در سفر ارديبهشت ماه سال جاري دكتر روحاني به منطقه براي افتتاح طرح هاي عمراني، مردم درخواست گازرساني به ازگله را مطرح كردند كه امروز شاهد آغاز عمليات اجرايي اين پروژه هستيم.

نماينده عالي دولت در استان افزود: با توجه به اينكه تنها راه گاز به شهر ازگله استفاده از مسير سرپل ذهاب بود، اين پروژه مهم براي پاسخ به مطالبات مردم پيگيري شد و خوشبختانه سبب برخورداري ٦٤ روستاي مسير نيز از گاز طبيعي  شد. 

بازوند گفت: تا سال ٩٢ در استان كرمانشاه فقط گازرساني به ٢٠٩ روستا انجام شده بود و از  ابتداي دولت تدبير و اميد تاكنون عمليات گازرساني به يك هزار و ١١٢ روستاي استان كرمانشاه اتمام و در سال ٩٩ نيز ٥٠٠ روستاي ديگر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

استاندار كرمانشاه درخواست مردم ازگله براي  گازرساني به اين شهر را از رييس جمهور به عنوان يك مطالبه مطرح كرد و گفت: در مناطق زلزله زده براساس فرمايش مقام معظم رهبري تهديد زلزله به فرصتي براي منطقه تبديل شد  و خوشبختانه امروز شاهد هستيم در مسير انتقال گاز از سرپل ذهاب به ازگله پروژه گازرساني به ٦٤ روستا نيز در مسير آغاز شده است.

مقام ارشد استان وضعيت پروژه مذكور را تشريح كرد و گفت: امروز در آغاز عمليات گازرساني به ٥٧ روستاي  سرپل ذهاب و ٧ روستاي ثلاث باباجاني اعلام مي كنيم كه ميانگين برخورداري خانوارهاي شهري و روستايي استان از گاز طبيعي بالاتر از ميانگين كشوري است.

بازوند ادامه داد: هم اكنون در كرمانشاه عمليات گازرساني به ٦٦٢ روستا در حال انجام است كه كار بسيار عظيم و گسترده اي است، همچنين در بازسازي مناطق زلزله زده امور مربوط به حوزه آب و برق همزمان با عمليات هاي تعمير و احداث به پايان رسيد و عمليات گازرساني به ١١٣ روستا نيز در حال انجام است.

استاندار كرمانشاه همچنين از همراهي و همدلي مردم و مسوولين در بازسازي مناطق زلزله زده نيز تشكر كرد و بيان داشت: از مجموع  ٦٧ هزار واحد مسكوني تعميراتي امروز  ٦٣ هزار واحد به صورت ١٠٠ درصدي به پايان رسيده و از مجموع ٤١ هزار واحد احداثي نيز ٣٥ هزار و ٥٠٠ به اتمام رسيده است و بقيه نيز  ٨٠ درصد پيشرفت دارند.

وي تصريح كرد: در بازسازي مناطق زلزله ركورد بي سابقه اي ثبت شد كه از همه مسوولين،  مديران و مردم مجددا تشكر مي كنم.



اوقات شرعی
آب و هوا