+ 0 -
ADA

تاکید معاون استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اجتماعی استان:

تغییر سبک زندگی در کرمانشاه فرهنگ سازی می‌خواهد و دستوری نیست/ پشتیبان سمن‌های سلامت محور هستیم


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تغییر سبک زندگی در کرمانشاه فرهنگ سازی می‌خواهد و دستوری نیست، گفت: پشتیبان سمن‌های سلامت محور هستیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ علی شعبانی در جلسه کارگروه اجتماعی استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل شد، با اشاره به افزایش بیماری‌ها به دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب تاکید کرد: با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دیدهبان موضوع بیماری‌های غیرواگیر دار، اعلام هشدار کرده اما رشد غذاخوری‌هایی که در کرمانشاه اتفاق افتاده و محصولاتی که درآن ارائه می‌شود، روند نامطلوبی را نشان می‌دهد.

شعبانی درباره طرح راه‌اندازی کلینیک زندگی سالم در استان کرمانشاه با بیان اینکه مداخله گری جای کار فرهنگی را نمی‌گیرد، افزود: برای تغییر ذائقه جامعه ناچاریم که از توان مردم استفاده کنیم چرا که سبک زندگی دستوری نیست. در عین گسترش مراکز ارئه دهنده اغذیه ناسالم و بیماری زا، کار فرهنگی در قبال آن انجام نگرفته و حجم کار تبلیغی و رسانه‌ای که در حوزه سلامت انجام شده بسیار کم است.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین با تاکید بر لزوم نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در موضع سبک زندگی سالم افزود: در حوزه سلامت به کار فرهنگی بیشتری نیاز داریم و مردم باید پای کار بیایند. از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت و سبک زندگی حمایت می‌کنیم و فعالیت این تشکل‌ها را تسهیل خواهیم کرد. 

شعبانی در ادامه در واکنش به گزارش ارائه شده از وضعیت کشتار غیرمجاز در استان و شهر کرمانشاه تصریح کرد: ابتدا باید فکری برای مردمی کرد که نسبت به حضور در کشتار دام زنده باور دارند، کارگروه ویژه باید راهکارهای عملیاتی خود را برای کنترل و بهداشتی شدن این فضا ارائه کند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر عملکرد شهرستانها در موضوع جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد گفت: فرمانداران تمام شهرستان‌ها یک ماه فرصت دارند که موضوع سگ‌های ولگرد را تعیین تکلیف کنند.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در موضوع  سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، نوع فرهنگی است که برخی افراد نسبت به این سگ‌ها داشته و به تغذیه و تکثیر آن می‌پردازند بنابراین جمع آوری سگ‌های ولگرد و عدم ورود سگ‌ها به پارک‌های شهر به مطالبه اجتماعی تبدیل شود.  

وی در ادامه با اشاره به تصویر ناپسند مخازن زباله در شهر کرمانشاه و آلودگی آن گفت: به دلیل عدم تخلیه مخازن پسماندها اتفاقات بدی رقم خورده و منظر شهر کرمانشاه را نامطلوب کرده است. هر چند که شهرداری موضوع جمع آوری مخازن زباله را آغاز کرده و خودروهای مخصوص جمع آوری زباله مشغول به فعالیت شده‌اند که لازم است در این اقدامات تسریع شود.



اوقات شرعی
آب و هوا