+ 0 -
ADA

دكتر حاتمي:

توسعه باغات از اولویت های استان است

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: توسعه باغات از اولویت های استان است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ جلسه بررسی برنامه توسعه باغات انگور استان به ریاست دکتر حاتمی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع و همچنین شرکت های سرمایه گذار در خصوص تولید کشمش برگزار و درباره جزئیات برنامه ارائه شده بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

دكتر حاتمي در این جلسه گفت: استان کرمانشاه با متوسط برداشت ده تن در هکتار از متوسط کشوری که ۱۲ تن در هکتار است عقب تر است‌که باید با توسعه باغات هم به متوسط کشوری برییم و هم به یکی از قطبهای مهم تولید انگور در کشور تبدیل شوبم .

 معاون استاندار اظهار داشت: یکی از برنامه های ما توسعه باغات انگور و حرکت بسوی تولید کشمش مرغوب به جهت ایجاد زنجیره ارزش است که می‌تواند در ایجاد صنایع تبدیلی و استفاده بهینه از ظرفیتهای باغداری به منظور افزایش درآمد و اشتغال موثر باشد.

وی توسعه باغات انگور را یکی از برنامه های اولویت دار استان دانست و گفت: هم اکنون نزدیک به ده هزار هکتار اراضی زیر کشت انگور داریم که با مطالعات صورت گرفته قرار بر این است که از اراضی مجاور سامانه گرمسیری و نیز اراضی منابع طبیعی شهرستانهای استان، زمینه توسعه باغات انگور را فراهم کنیم و از هر طرح توجیه دار در این خصوص نیز حمایت می کنیم.

حاتمی افزود: از معدود استانهایی هستیم که هم زمین و خاک مرغوب داریم و هم دارای منابع آبی غنی هستیم و این یعنی دو فاکتور لازم را برای توسعه کشاورزی و باغداری داریم که باید در این رابطه  برنامه های جدی با بهره وری بالا تدوین شود.

وی در پایان گفت: برای موفقیت در هر طرحی باید نظام پایش و کنترل جدی گرفته شود و این باعث میشود که کارها با نظم و روند مشخص و مطمئنی به پیش برود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا