+ 0 -
ADA



جهش ۲۷ درصدی استان کرمانشاه در صادرات کالا


گمرکات استان کرمانشاه یک سال موفق و کم نظیر را در حوزه صادرات و ترانزیت کالا پشت سر گذاشتند، موفقیتی که حاصل پیگیری مستمر در مجموعه مدیریتی استان و بکارگیری یک دیپلماسی و ارتباط موثر اقتصادی با کشور همسایه بود.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ در سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه به لحاظ حجم صادرات در مقایسه با دیگر استان ها، در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت که یک موفقیت کم نظیر محسوب می‌شود.

میزان صادرات استان کرمانشاه در سال گذشته لحاظ ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار  بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایشی ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

همچنین حجم صادرات استان در سال ۱۴۰۲ به لحاظ وزنی ۷ میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷ درصد افزایش داشته است.

خسروی در صدر گمرکات مرزی با کشور عراق

گمرک خسروی در سال ۱۴۰۲ در حوزه صادرات کالا با احتساب گاز طبیعی از نظر ارزش در بین گمرکات مرزی با کشور عراق در جایگاه نخست قرار گرفت.

میزان صادرات کالا در این گمرک با احتساب گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ به میزان  ۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ یک افزایش ۲۴۵ درصدی را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر این با تلاش‌های مدیریت ارشد استان، پنجمین دستگاه ایکس ری چمدانی در گمرک خسروی نصب شد که به تسریع در روند امورات گمرکی بسیار کمک می کند.

 

پرویزخان دومین گمرک برتر کشور در زمینه ترانزیت خارجی

 پرویزخان در سال ۱۴۰۲ یک عملکرد درخشان را از خود به جای گذاشت. این گمرک سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی مبداء در بین گمرکات کشور رتبه دوم را کسب کرد که یک جایگاه بسیار درخشان محسوب می شود.

میزان ترانزیت خارجی از مبداء این گمرک در سال گذشته ۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از یک افزایش ۳۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

همچنین به لحاظ وزنی ۴ میلیون تن کالا در سال گذشته از گمرک پرویزخان ترانزیت شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ یک افزایش ۳۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

 

افزایش درآمدهای گمرکی استان

یکی دیگر از موفقیت های استان در حوزه افزایش درامدهای گمرکی اتفاق افتاده است.

درآمدهای گمرکی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشدی ۱۲۵ درصدی  برخوردار بوده است.

 

افزایش چشمگیر صادرات گمرکی از مرز سومار

سومار هم از جمله گمرکاتی بود که یک سال بسیار موفق را پشت سر گذاشت.

میزان صادرات  گمرک سومار در سال ۱۴۰۲ به ارزش ۸۱۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته یک افزایش ۶۶ درصدی داشته است. همچنین در سال گذشته به لحاظ وزنی ۱ میلیون و ۶۰۰ تن کالا از این مرز صادر شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایشی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

 علاوه بر این با تاکیدات استاندار، اظهار الکترونیک در این گمرک به صورت کامل راه اندازی شد که یک تسهیلگری خوب محسوب می‌شود.

علاوه بر این ابلاغ اعتبارات عمرانی گمرکات استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشدی ۳۶۰ درصدی برخوردار بوده که نشان از اهتمام ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به ارتقای زیرساخت‌های این حوزه دارد.

همچنین در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش زمان انجام تشریفات گمرک در تمامی رویه ها صادراتی وارداتی و ترانزیتی بودیم و بخش مهمی از این موفقیت های کسب شده به دلیل رویکردهای کلان و تسهیل گر مدیریتی در این حوزه بوده است.

 



اوقات شرعی
آب و هوا