+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

خودباوري و اعتماد به نفس از محورهاي مهم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است/ ترويج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان دهه هفتادي ضروري است

استاندار كرمانشاه گفت: خودباوري و اعتماد به نفس از محورهاي مهم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تكيه بر اين فرهنگ را ضامن پيشرفت و تعالي جامعه عنوان كرد.

وي با بيان اينكه مديران بايد به ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت اعتقاد قلبي داشته باشند و در جلسات اين شورا حضوري فعال و مستمري داشته باشند، تصريح كرد: فرهنگ ايثار و شهادت ريشه در فرهنگ عاشورا دارد لذا اين فرهنگ بايد به صورت محتوايي و منطقي براي نسل جوان و نوجوان جامعه تبيين و بازگو شود.

وي وظيفه آموزش و پرورش و دانشگاه ها را در ترويج و توسعه اين فرهنگ، بسيار مهم و تاثيرگذار عنوان كرد و گفت: در بحث ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انتظاري ويژه از آموزش و پرورش داريم زيرا اين دانش آموزان و دهة هفتادي هستند كه نيازمند الگو گرفتن از اين فرهنگ براي تعالي جامعه هستند و همين دانش آموزان و جوانان نسل حاضر جامعه مديران آينده كشور هستند.

وي تصريح كرد: يكي از محورهاي مهم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت خودباوري و اعتماد به نفس است بنابراين به همين جهت است كه به نقش محوري و بسيار مهم آموزش و پرورش در توسعه اين فرهنگ تاكيد داريم زيرا جوانان بايد بدانند كه جوانان اين كشور در طول 8 سال جنگ تحميلي با تكيه بر همين فرهنگ قادر شدند كه در مقابل دشمنان ايستادگي كنند.

مهندس بازوند با تاكيد بر تدوين برنامه هاي لازم براي ترويج اين فرهنگ از طريق آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استان بايد ضمن تدوين برنامه هاي خود براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، اقدامات خود را  براي ترويج اين فرهنگ جهت انتقال به نسل جوان جامعه گزارش دهد

مقام عالي استان با بيان اينكه جلسات اين شورا يكي از جلسات اعتقادي ما مي باشد و به اين فرهنگ قلباً اعتقاد ويژه داريم، افزود: سرچشمة اين فرهنگ از عاشورا نشات گرفته و اين فرهنگ در طول 8 سال جنگ تحميلي خودش را نشان داد كه چگونه مي توان حتي بدون داشتن سيم خاردار، با پيروزي و سربلندي از جنگ بيرون آمد بنابراين ما براي تعالي و پيشرفت كشور نيازمند ترويج اين فرهنگ هستيم.

وي با بيان اينكه يكي از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي وجود فرهنگ ايثار و شهادت است و مديريت جهادي،  انقلابي، اعتماد به نفس و خودباوري ريشه در اين فرهنگ دارد، تاكيد كرد: مصوبات اين شورا بايد اعتقادي و قلبي انجام شود زيرا جلسات اين شورا با ديگر جلسات فرق دارد و نبايد متكي به دستورالعمل و بخش نامه باشد.

استاندار كرمانشاه جامعه هدف براي ترويج اين فرهنگ را نسل جوان جامعه عنوان كرد و گفت: براي نسل نوجوان و جوان جامعه بايد كار محتوايي و استنباطي همراه با استدلال و منطق انجام شود و با اين گونه كارها مي توان جوانان را با فرهنگ ايثار و شهادت بيش از پيش علاقمند ساخت.

مهندس بازوند با بيان اينكه با تكيه بر همين فرهنگ مي توان خودباوري و اعتماد به نفس را در جوانان افزايش دهيم به نقش موثر دانشگاه ها براي آشنا ساختن دانشجويان با اين فرهنگ اشاره كرد و گفت: دانشگاه ها نيز نقش موثري در ترويج اين فرهنگ ارزشمند دارند و بايد با كارهاي پژوهشي و علمي در راستاي ترويج اين فرهنگ اقدامات بيشتري انجام دهند زيرا كارهاي پژوهشي هستند كه مي توانند در ارتقاي بهره وري و خودباوري جوانان بسيار موثر واقع شوند.

وي بيان داشت: در جنگ تحميلي عنصري كه توانست منجر به شكست برنامه هاي دشمن شود همين فرهنگ بود و الان هم بايد توجه داشت كه خميرمايه مديريت انقلابي، جهادي و اعتماد به نفس همين فرهنگ است.

مهندس بازوند از دستگاه هاي اجرايي استان خواست كه در جلسات آينده  برنامه هاي خود را در 6 ماهه اول سالجاري كه در  راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انجام داده اند، گزارش دهند.

استاندار كرمانشاه همچنين از صداوسيماي استان نيز خواست كه به تهيه برنامه اي براي انجام يك كار محتوايي جهت آشنا ساختن بيش از پيش نسل جوان جامعه با اين فرهنگ بپردازد  كه در همين راستا مقرر شد اعتبارات تهيه اين فيلم از سوي استانداري كرمانشاه و صداوسيماي مركز كرمانشاه تامين شود.

مهندس بازوند در ادامه شهداي مدافع حرم را مظلوم ترين شهدا عنوان كرد و گفت:  در شعارهایی که در واقعه اخیر داده شد بیشتر می‌توان به مظلومیت آنها پی برد لذا بايد يكسري اقدامات موثر و اثربخش براي شناسايي و انتقال ساختن اهداف بلند آنان كه هم در جنگ تحميلي و هم در ديگر كشورها براي دفاع از كيان انقلاب اسلامي در مقابل دشمنان ايستادگي كردند، صورت گيرد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا