+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

طرح اقدام ملی مسکن، فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه است


استاندار کرمانشاه گفت: طرح اقدام ملی مسکن، فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه و به نقل از خبرگزاري ايرنا؛ مهندس هوشنگ بازوند اعلام كرد: بنیاد مستضعفان چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه خواهد ساخت.

وي بيان داشت: بنیاد مستضعفان ۵۰ هکتار زمین در استان کرمانشاه دارد که براساس توافق انجام شده این زمین‌ها را به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن به ساخت واحدهای مسکونی و تجاری تغییر کاربری خواهیم داد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز متعهد شده است که چهار هزار و ۵۰۰ واحد در راستای طرح اقدام ملی مسکن در این زمین ها بسازد.

استاندار کرمانشاه تصريح كرد: پس از نهایی شدن توافق و امضای قرارداد با بنیاد مستضعفان، روند ساخت این واحدها در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

بازوند اعلام کرد: تاکنون به منظور ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و پیمانکاران مختلف پای کار آمده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین واحدها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده عمده واحدهای زیرمجموعه این طرح در مرکز استان قرار دارد.

استاندار کرمانشاه بااشاره به اینکه براساس تصمیم شورای عالی مسکن و شهرسازی ۳۴۰ هکتار به اراضی شهری کرمانشاه اضافه شد، اظهارداشت: این اراضی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شهر کرمانشاه اضافه شد و می تواند منجر به جهش تولید و رونق صنعت ساختمان در استان شود.

بازوند توضیح داد: علاوه بر این، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کرمانشاه وجود دارند که این واحدها نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن به مردم واگذار خواهند شد.

وی در رابطه با تکمیل واحدهای مسکن مهر نیز گفت: تا پایان امسال به بهره برداری رسیدن پنج هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی پرونده مسکن مهر در استان کرمانشاه بسته می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: موضوع رونق صنعت ساختمان در سال ۹۹ به عنوان یک اولویت دنبال می شود زیرا این صنعت می‌تواند منجر به رونق چندین صنعت زیرمجموعه آن شود.

بازوند طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: ۲۶۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان به صورت مستقیم ایجاد می شود که این آمار در مشاغل غیرمستقیم‌ بسیار بیشتر است.

وی اعلام ‌کرد: برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن می‌توانیم زمین هایی که احتیاج به تغییر کاربری دارد را نیز به کاربری مسکونی تغییر دهیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اعطا تسهیلات در این طرح گفت: با پیگیری های بسیار توانستیم موضوع سپرده اولیه برای اعطا تسهیلات در بانک ها را برداریم و متقاضیان بتوانند با استفاده از ضمانت زمین و سازه خود تسهیلات را دریافت کنند.

بازوند اظهارداشت: برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر کرمانشاه ۱۶۰ میلیون تومان و در بافت فرسوده دیگر نقاط استان ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات به واحدهایی داده می شود که در طرح اقدام ملی مسکن نام‌ نویسی کرده باشند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تسهیلات پرداختی برای هر واحد در طرح اقدام ملی مسکن خارج از بافت فرسوده ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر امتیازات ارایه شده در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هزینه صدور مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در این طرح تخفیف ۵۰ درصدی خواهند گرفت.

 



اوقات شرعی
آب و هوا