+ 0 -
ADA

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد

مشارکت 43 درصدی کرمانشاهی ها در انتخابات


رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام مشارکت 43 درصدی مردم استان در انتخابات تاکید کرد: فضای رقم خورده پس از انتخابات نشان دهنده ثمر بخشی تلاش مجموعه اجرایی در تامین سلامت و امنیت انتخابات بوده است.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با خبرنگاران استان با تقدیر از حضور مسئولانه مردم در انتخابات و داوطلبان و دست اندرکاران حوزه اجرا و نظارت گفت که در مجموع انتخابات امن و سالمی در استان برگزار شد.

وی با تقدیر از اعضای شش کمیته ستاد انتخابات اظهار داشت: با هماهنگی و تلاش شورای تامین استان و احصاء همه تهدیدها، خوشبختانه در انتخابات امسال هیچ گونه تهدیدی دیده نشد.

الهی تبار با تشکر از زحمات کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات اضافه کرد: با صیانتی که کمیته استعلامات و حراست از استعلامات در بررسی صلاحیت ها داشت هیچ گونه بی اخلاقی در این مرحله روی نداد.

وی همچنین با اشاره به ارتباط و اتصال همه شعب اخذ رای استان به سامانه جامع انتخابات آنرا حاصل تلاش اعضای کمیته فناوری اطلاعات دانست و گفت که در روز احذ رای درشعب اخذ رای مشکل ارتباط وجود نداشته است.

الهی تبار با تاکید بر فراهم بودن امکانات و پشتیبانی های لازم برای اجرای انتخابات، از کمیته حقوقی و پشتیبانی و معاونت منابع انسانی استانداری و از همه دستگاهها اجرایی که این کمیته را همراهی کردند تقدیر کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار رقم خوردن فضای آرام، امن و مطمئن در انتخابات اسفندماه استان را حاصل تلاش و زحمات مدیر کل سیاسی و انتخابات و همکاران او دانست و از آنها قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به رقابت 133 نامزد  و تدارک 1585 شعبه اخذ رای در انتخابات اضافه کرد: اگر پس از برگزاری انتخابات، آرامش خاطری از بابت اجرای انتخابات داریم حاصل کار اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم و امن بوده است.

وی با اشاربه تجهیز تمام شعب به دستگاه احراز هویت و نقش ممتاز آن در سلامت انتخابات خاطر نشان کرد: وجود تعرفه های انتخاباتی از مسایلی بود که در سلامت انتخابات اثرگذار بود چرا که دراین دوره جعل تعرفه های رای امکان نداشت.

الهی تبار میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را  42/76 درصد اعلام کرد و افزود:۶۶۱هزار و ۲۹۴نفر از جمع 1546415 واجدین شرایط اخذ رای، در این انتخابات شرکت کردند که نزدیک به میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه 52 درصد رای دهندگان از آقایان و 48 درصد از بانوان بوده اند ابراز امیدواری کرد که  در آینده شمارش آرا به شکل الکترونیکی انجام شود تا دغدغه ها را بر طرف کند.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گزارشی از نتایج انتخابات در 6 حوزه انتخابیه استان را اعلام داشت و گفت:در حوزه کرمانشاه شمار واجدان شرایط ۸۶۷۳۱۲نفر ، جمع آرای ماخوذه 26042 رای، جمع آرا صحیح ماخوذه، ۲۳۲هزار و ۴۷۱ رای با 30 درصد مشارکت بوده است.

به گفته الهی تبار، در حوزه انتخابیه کرمانشاه آقای عبدالرضا مصری با 95 هزار و 61 رای و آقای محمد رشیدی با 57170 رای توانستند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند و آقایان سلمان محمدی بابازیدی با کسب 40 هزار و 157رای و ابراهیم عزیزی با کسب 39497 رای به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

وی در گزارش نتیجه حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو نیز گفت: واجدین شرایط رای این حوزه 140892 نفر،جمع آرا ماخوذه 86451 رای،آرای صحیح 83954 رای بوده و میزان مشارکت در این حوزه 61/35 درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در این حوزه آقای مجتبی بخشی پور با کسب 14349 رأی و آقای نادر نادری با کسب 13127 رأی حائز اکثریت شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

به گفته در حوزه انتخابیه  پاوه،جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، واجدین شرایط رأی: 166064نفر؛ آرای مأخوذه: 72520 رای. درصد مشارکت: 43.67 درصد و آرای صحیح:67712 بوده است که آقای آرش زره تن لهونی با کسب 30616 رأی حائز اکثریت شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در گزارش حوزه انتخابیه قصر شیرین،سرپل ذهاب و گیلانغرب هم گفت: واجدین شرایط رأی این حوزه 131650نفر؛ آرای مأخوذه: 85565 رای، درصد مشارکت: 65درصد و آرای صحیح:82987 بوده که در نهایت آقای شهریار حیدری با کسب 27801 رأی حائز اکثریت آراء شد.

  الهی تبار در بیان گزارش نهایی حوزه انتخابیه سنقر هم گفت:در این حوزه، واجدین شرایط رأی: 65040نفر؛ آرای مأخوذه: 45120نفر،درصد مشارکت: 69.37 درصد وآرای صحیح:43777 بوده که آقای سید جواد حسینی کیا با کسب 10935 رأی حائز اکثریت آراء شد.

  رئیس ستاد انتخابات استان در بیان گزارش آخرین حوزه انتخابیه استان نیز گفت: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین:  واجدین شرایط رأی: 175457نفر؛ آرای مأخوذه: 111596، درصد مشارکت: 63.6درصد. آرای صحیح:10852،آقای علی رضایی با کسب 36066 رأی حائز اکثریت شد.

وی بیان داشت که شهرستان گیلانغرب بیشترین مشارکت و شهرستان کرمانشاه کمترین مشارکت را در انتخابات استان داشته اند.

الهی تبار در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند میتوانند تا دو روز بعد از اعلام رسمی نتیجه اخذ رأی توسط فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، شکایت خودرا به فرمانداری های مراکز حوزه انتخابیه ارائه دهند. هیأتهای اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه هم ظرف 7 روز از تاریخ دریافت شکایت رسیدگی نمایند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تخلفات انتخاباتی نیز گفت: در موضوع خرید و فروش رای تعدادی از افراد دستگیر شده و تحویل محاکم قضایی شدند.

ویهمچنین زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را 29 فروردین سال آینده اعلام داشت و گفت: از 21 فروردین ماه موعد یک هفته ای تبلیغات نامزدها آغاز خواهد شد.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا